Categorie | Actueel, eHealth

24/7 contact via chat bij Universitair Gezondheidscentrum Heyendael

Om ervoor te zorgen dat patiënten de praktijk nog gemakkelijker kunnen contacteren en om de werkdruk voor de praktijkassistenten te verminderen zet Universitair Gezondheidscentrum Heyendael een digitale doktersassistente in, genaamd Chatty. Chatty kan patiënten 24 uur per dag, zeven dagen per week te woord staan via een live chat knop op de website van het UGC.

Een mooie samenwerking

Chatty is ontwikkeld door het Alkmaarse e-healthbedrijf Zaurus. Het UGC kwam met Zaurus in aanraking via de eveneens Nijmeegse huisartsenpraktijken Oosterhout en Thermion – beide praktijken hebben al enige tijd hun ‘eigen’ digitale doktersassistenten draaien op hun websites. Renske Spanninga, huisarts-directeur van UGC Heyendael: “Naast de bestaande contactvormen is Chatty een vernieuwende en digitale aanvulling. Chatty is een extra service aan de patiënt waarmee de bereikbaarheid van praktijk en medewerkers vergroot wordt. Persoonlijke zorg op afstand wordt met toekomstig beeldbellen realiteit.”

Als academische huisartsenpraktijk met veel ervaring op het gebied van onderzoek en zorginnovatie is het UGC een ideale partner voor Zaurus – de intentie is om Chatty te blijven door ontwikkelen op basis van input ‘uit de praktijk’.

Wat kan Chatty?

Chatty kan diverse taken uitvoeren, die een praktijk naar wens wel of niet beschikbaar kan stellen aan haar patiënten.

Chatty kan 24/7 helpen bij afspraken maken, herhaalrecepten aannemen, uitslagen opvragen, administratieve wijzigingen doorgeven en klachten of complimenten ontvangen. In de toekomst wil UGC Heyendael live beeldbellen (via digitale spreekkamers) gaan inzetten.

Chatty is vanaf heden voor patiënten van UGC Heyendael beschikbaar op de website van de praktijk.

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter