Categorie | mHealth

Ctac ontwikkelt zorg-app voor Instituut Verbeeten

ICT Solution Provider Ctac heeft een zorg-app ontwikkeld voor Instituut Verbeeten, een specialistisch ziekenhuis dat topklinische zorg biedt op het gebied van radiotherapeutische oncologie en nucleaire geneeskunde. Beide partijen werkten nauw samen om optimaal gebruik te maken van elkaars expertises. Op deze manier ontstond een app waarmee Instituut Verbeeten zijn patiënten zoveel mogelijk ontzorgt van logistieke en administratieve zaken. Zo hebben patiënten met de app inzicht in hun gemaakte afspraken, kunnen ze zich bij aankomst automatisch aanmelden met een persoonlijke barcode en is er de mogelijkheid om bij elke afspraak notities te maken. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een goede patiënteninformatievoorziening bijdraagt aan de acceptatie van de diagnose en een betere kwaliteit van leven.

Op 10 februari 2014 is de app officieel in gebruik genomen tijdens een ingebruikname-handeling door Instituut Verbeeten en Douwe van der Werf, CFO van Ctac. De eerste patiënten kunnen vanaf dan gebruikmaken van de app die gratis te downloaden is in de Google Play Store en de Apple App Store onder de naam ‘Verbeeten’. Ctac ontwikkelde deze app samen met Instituut Verbeeten in het kader van haar jaarlijkse Goede Doelen-project.

Ctac heeft bewust gekozen voor sponsoring door middel van het ontwikkelen van een app, omdat Instituut Verbeeten hier ook in de toekomst mee vooruit kan. Douwe van der Werf, CFO van Ctac: “Wij dragen Instituut Verbeeten een warm hart toe en zijn dan ook erg blij dat we met onze kennis een bijdrage aan haar doelstelling kunnen leveren. We zijn ervan overtuigd dat de app een hoge vlucht zal nemen.”

Volgens Tom Rozema, medisch manager en radiotherapeut-oncoloog bij Instituut Verbeeten, is er in de toekomst nog veel meer mogelijk met de app. “Met onze eigen IT-afdeling gaan we bekijken welke functionaliteit toe te voegen is, zodat we, als de patiënt dit wil, hem of haar nog meer vrijheid en verantwoordelijkheid kunnen geven. Wij zien de app als de opmaat naar de toekomst: het is dé manier van communiceren met de nieuwe generatie patiënten. We zijn dan ook erg blij met de kennis en expertise die Ctac meebracht, aangezien we die zelf niet in huis hadden. Ctac en Instituut Verbeeten redeneerden in het ontwikkelingsproces altijd vanuit de patiënt, niet vanuit de organisatie. Het resultaat is een mensgerichte app.”

Bron: Ctac (persbericht)

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter