Categorie | Internet

Facebook centraal in campagne van het HagaZiekenhuis

Op maandag 23 januari start de arbeidsmarktcampagne van het HagaZiekenhuis. Thema van de campagne is ‘HagaZiekenhuis van jouw perspectief’. Medewerkers van het HagaZiekenhuis laten via de website werkenbijhaga.nl door middel van foto’s en berichten die ze op Facebook plaatsen zien hoe zij hun werk in het HagaZiekenhuis ervaren. De campagne richt zich met name op de Spoedeisende Hulp (SEH), Operatiekamers (OK) en Intensive Care (IC).

Het perspectief van de Haga-medewerkers via Facebook posts
Voor de campagne wordt een vernieuwde vacaturewebsite gelanceerd: werkenbijhaga.nl. Deze website heeft een verrassende openingspagina: foto’s die de eigen medewerkers plaatsen op Facebook staan centraal. Zo kunnen geïnteresseerden in een functie in het HagaZiekenhuis, bijna letterlijk een kijkje nemen in de ‘keuken’ van hun mogelijk toekomstige collega’s.
Met deze campagne bevestigt het HagaZiekenhuis zijn toonaangevende positie op het gebied van social media. Het ziekenhuis kwam onlangs in onderzoek van Kessels Communicatie naar voren als meest actieve Nederlandse ziekenhuis op social media. Ook veel medewerkers en medisch specialisten van het HagaZiekenhuis zijn actief op social media en geven daar vaak een leuke en soms verrassende kijk op hun werk in het ziekenhuis.
Naast de Facebook posts bevat de nieuwe website een aantal filmpjes waarin medewerkers vertellen over hun werk op de IC, SEH en OK en over thema’s die centraal staan in de zorgverlening van het HagaZiekenhuis. En uiteraard zijn alle vacatures op de website te vinden.

Welkomstteam: binnen 24 uur contact
Het HagaZiekenhuis vindt het belangrijk dat geïnteresseerden in een functie zich welkom voelen en snel het sollicitatieproces kunnen doorlopen. Hiervoor heeft het ziekenhuis een ‘welkomstteam’ geformeerd. Dit team neemt binnen één werkdag contact op met sollicitanten voor de SEH, OK of IC en regelt direct een afspraak voor een kennismaking op de afdeling. De eerste sollicitanten worden bovendien opgehaald met een 100% elektrische auto: een combinatie van het Nieuwe Werken en het Nieuwe Rijden.

‘Werken bij Haga’ zie en hoor je overal
HagaZiekenhuis brengt de website onder de aandacht met uitingen in vakbladen en op relevante vacaturesites, zoals medischebanenbank en monsterboard, waarin wordt verwezen naar de website. Daarnaast worden commercials op radio en TV ingezet, verschijnen billboard in de regio Haaglanden en wordt reclame gemaakt op tram en Randstadrail.

Bron: Haga Ziekenhuis

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter