Categorie | Software

Groeiende ketensamenwerking in Krimpen

Zorggroep Krimpen is een samenwerking aangegaan met VitalHealth Software voor de optimalisering van de ketenzorg. De huisartsen en ketenpartners in de eerste –en tweedelijn willen de samenwerking rondom patiënten met een chronische aandoening verbeteren. Het VitalHealth Keten Informatie Systeem (KIS) ondersteunt de informatie-uitwisseling tussen de ketenpartners en vereenvoudigt het monitoren van patiëntstromen.

De meeste zorgaanbieders, die zijn aangesloten bij Zorggroep Krimpen, zijn gevestigd in het Gezondheidscentrum Krimpen. Het Gezondheidscentrum Krimpen heeft in april 2012 haar deuren geopend en is één van de grootste gezondheidscentra in Nederland. In dit centrum werken 32 verschillende zorgaanbieders onder één dak.

De huisartsen in Krimpen aan den IJssel willen de samenwerking met andere zorgaanbieders, binnen en buiten Gezondheidscentrum Krimpen, verbeteren. Zij zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit van de zorg nog beter wordt als alle zorgaanbieders goede afspraken met elkaar maken. Goede IT ondersteuning is daarbij onmisbaar. Zorggroep Krimpen heeft om die reden eind maart de keuze gemaakt voor het VitalHealth KIS. Dit multidisciplinaire informatiesysteem voor ketenzorg biedt ondersteuning voor de behandeling van patiënten met één of meerdere chronische aandoeningen.

“In de afgelopen jaren heeft Zorggroep Krimpen diverse zorgprogramma’s ontwikkeld. Voor de continuïteit en optimalisatie van het zorgaanbod, hebben we in overleg met onze preferente zorgverzekeraar besloten om een Keten Informatie Systeem aan te schaffen. Na diverse onderhandelingsgesprekken hebben we gekozen voor het KIS van VitalHealth Software, omdat dit systeem het beste aansluit bij onze wensen op het gebied van informatie-uitwisseling en monitoring.” aldus Paul van den Homberg, huisarts en voorzitter van Zorggroep Krimpen.

In het eerste half jaar van 2012 zijn de modules voor Diabetes en COPD geïmplementeerd. Door de korte lijnen en goede communicatie binnen Zorggroep Krimpen is het implementatietraject zeer voorspoedig verlopen. De (telefonische) bereikbaarheid van een consultant van VitalHealth, tijdens de ingebruikname van het VitalHealth KIS, was constructief om alle ketenpartners goed te begeleiden. Na een training konden alle ketenpartners aan de slag met het VitalHealth KIS.

Bron: VitalHealth software (persbericht)

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter