Categorie | eHealth

Het Friese Land breidt zorg op afstand uit naar familie

Thuiszorg Het Friese Land verleent al ruim twee jaar zorg op afstand met de beeldtelefoon. Een goede aanwinst op de zorg thuis, vinden betrokken medewerkers, cliënten én hun omgeving. Als extra service voor haar cliënten heeft Het Friese Land deze innovatieve dienstverlening verder uitgebreid. Zo kan men de beeldtelefoon niet alleen gebruiken voor zorg, maar ook voor contact met familie of vrienden.

Het Friese Land heeft begin januari de beeldtelefoons toegankelijk gemaakt voor beeldcontact met familie of vrienden. Deze wonen immers niet altijd in de buurt en ook voor hen is beeldcommunicatie een welkome aanvulling in het contact. Voor de cliënten zijn extra contactmogelijkheden met familie en vrienden belangrijk voor hun welbevinden.

Aan de vrienden en familie van de cliënten die zorg op afstand ontvangen, is gratis software beschikbaar gesteld. Zodat zij met hun eigen computer, webcam en een internetverbinding kunnen beeldbellen met de beeldtelefoon van de betrokken cliënt. Inmiddels zijn er tientallen familieleden en vrienden aangesloten op de cliënten van Het Friese Land. Elke week komen er nieuwe bij. De reacties zijn positief. Zowel cliënten als hun familie en/of vrienden zijn enthousiast.

Het Friese Land realiseert haar zorg op afstand diensten samen met NijFinster BV. NijFinster verzorgt de techniek, verbindingen, een installatieproces op maat en ondersteuning bij de implementatie in het zorgproces. De verpleegkundigen van Het Friese Land verlenen zorg op afstand met de beeldtelefoon om sociale of medische redenen. Dit kan variëren van vier keer per dag tot drie keer per week. De zorgcentrale, waar de beeldtelefoons staan, is zeven dagen in de week dag en nacht bereikbaar. Ruim 100 cliënten ontvangen deze zorg op afstand.

Bron: Thuiszorg Het Friese Land

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter