Categorie | Internet

Voicedata winnaar Best Healthcare Project 2015

Tijdens een sfeervolle Telecom Inspirience Night zijn in het Rotterdamse Zalmhuis de Telecom Inspirience Awards 2015 uitgereikt. In totaal werden 8 awards uitgereikt. VoIP provider Voicedata won de prestigieuze award voor Best Healthcare Project 2015 met de klantcase Pi-Groep.

De Telecom Inspirience Awards worden jaarlijks uitgereikt om innovatieve projecten uit de telecombranche een platform te bieden. Op 29 oktober werd in het Zalmhuis te Rotterdam de award voor beste zorgproject in ontvangst genomen door Dennis Bonnes en Xander Dekker, respectievelijk directeur en sales manager van Voicedata.

Het juryrapport

Een typisch voorbeeld van een innovatief zorgproject met resultaten die uiteindelijk verder gaan dan alleen kostenbesparing, zo typeerde de vakjury van 14 prominenten uit de ICT- en telecomwereld de door Voicedata ingezonden zorgcase. “Een oplossing waarbij de efficiency van de interne organisatie en de externe bereikbaarheid enorm toegenomen is. En een project dat bewijst dat samenwerking tussen marktpartijen kan leiden tot nieuwe verbanden. Duidelijk dat dit voordelen oplevert voor de klant”, aldus de vakjury. “De winnende klantcase is een vereenvoudiging van een complexe communicatie-situatie.”

De klantcase

Pi-groep is een maatschappelijk bedrijf met 16 locaties voor de geestelijke gezondheid in Noord-Nederland en Flevoland. De klant kende problemen door de groei op gebied van bereikbaarheid van de medewerkers. Bij vaste telefonie waren alle locaties bereikbaar onder 1 of 2 nummers, er waren dus altijd extra handelingen nodig om een specifieke medewerker direct te bereiken. Verder waren er problemen om alle verschillende verbindingen en PBX’en te managen, waren er hoge (mobiele) belkosten en was er geen overzicht in de vele facturen. Voicedata heeft de klant overgezet op Managed Voice en alle mobiele abonnementen geïntegreerd op de vaste telefonie via Managed Mobile. In totaal heeft de klant nu 185 aansluitingen, waarvan ongeveer de helft Managed Mobile. Alle users hebben een 088-nummer gekoppeld gekregen, zodat ze ook van buitenaf rechtstreeks bereikbaar zijn. Door deze oplossing is iedere medewerker optimaal bereikbaar via een intern nummer, mobiel nummer en een 088-nummer. Ook kunnen collega’s van elkaar zien of ze in gesprek zijn. Resultaat: betere bereikbaarheid, tijdsbesparing in beheer, vereenvoudigde facturen, kostenbesparing van 5.000 euro per maand. Extra: Alarmering; alle groepsleiders (20) van de Pi-groep hebben een polsband die in contact staat met een gsm, waarin een Managed Mobile-abonnement actief is. Door een druk op de rode knop op de polsband worden collega’s geseind dat er een collega in nood is.

 

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter