HeartVille
Het computerspel HeartVille helpt patiënten met een ernstige psychiatrische stoornis om hun levensstijl aan te passen. De spelers worden uitgedaagd om het geruïneerde dorp HeartVille om te toveren tot een paradijs. Ze kunnen punten verdienen door omstandigheden in het echte leven te verbeteren.
De vier andere genomineerden waren Daydream, Chain of Foods, FigureRunning en Game Domestic Violence: Room of my own.
Over de Future of Health Award
De Future of Health Award is een gezamenlijk initiatief van CZ, TEDxMaastricht en Games for Health Europe. Het doel van de award is om de ontwikkeling, de implementatie en het gebruik van gametoepassingen in de gezondheidszorg te stimuleren. Iedereen met een innovatief idee voor een ‘serious game’ – een game die is gericht op training, educatie of het verbeteren van levensomstandigheden – kreeg de kans om zijn of haar idee te laten ontwikkelen. Tijdens het Games for Health Europe congres in oktober 2011 konden de congresgangers in drie minuten hun idee pitchen. Van de 69 ingediende ideeën heeft een vakjury er vijf geselecteerd. De vijf genomineerden kregen de opdracht hun idee verder uit te werken en een businessplan op te stellen voor de ontwikkeling van de game.
Bron: Future of Health Award