Woonzorgconcern IJsselheem te Kampen heeft succesvol de basis gerealiseerd van een professionele Business Intelligence architectuur om efficiënt en effectief aan haar managementinformatie-vragen te voldoen, nu en in de toekomst. Na een gedegen selectieproces heeft IJsselheem gekozen voor de Stuurinformatie Applicatie van Inforay en deze is afgelopen week succesvol in gebruik genomen.
De heer Jan van Dooren, Manager EAD:
“Wij zijn een altijd in beweging zijnde organisatie en we willen snel stappen zetten zodat managers en teamleiders hierop kunnen anticiperen. Met het Inforay stuurinformatie product is het nu mogelijk om snel en gemakkelijk geïntegreerde managementinformatie te realiseren op basis van de gegevens uit Qic van Cormel IT, Bomas van PinkRoccade en Personellview van ADP. We hebben succesvol de basis gerealiseerd om proactief te sturen en analyses te maken zonder hierbij afhankelijk te zijn van Inforay of derden. De totale investeringsprijs van Inforay stak gunstig af ten opzichte van de andere partijen. Het project is volledig binnen het afgesproken budget opgeleverd en we hebben dan ook geen extra uitgaven hoeven te doen dankzij de vaste prijs aanpak van Inforay.”
De heer Tieno van der Velde, Manager Informatievoorziening & Automatisering:
“We hebben voor Inforay gekozen omdat ze al een basisapplicatie hebben die voor meer dan 80% aan onze wensen en eisen voldoet en omdat we de resterende 20% zelf kunnen ontwikkelen en de applicatie zelf in beheer kunnen nemen. Verder is het een groot voordeel dat de rapportages van Qic al gebaseerd zijn op de Inforay technologie zodat een vergaande integratie tussen strategische managementinformatie en de meer tactische en operationele rapportages uit Qic mogelijk is. Het voordeel van een standaard product is dat er in slechts enkele dagen stapsgewijs resultaten worden opgeleverd. Verder biedt het Inforay Share in Care platform ons de zekerheid dat we best practices kunnen delen met collega-zorginstellingen en zodoende de Business Intelligence omgeving actueel kunnen houden aan steeds wijzigende marktontwikkelingen.”
Mevrouw Tanja van Oudenaren, Projectleider:
“De rapportages uit Inforay blijken zelfs betrouwbaarder dan de standaard rapportages die we al hadden. De gebruikersvriendelijkheid is toegenomen doordat nu alle informatie in 1 dashboard getoond wordt en vergaande analyses makkelijk mogelijk zijn. Je kunt doorklikken tot de detailinformatie op niveau van medewerker, cliënt en boeking met zelfs de factuur erbij. De kennis van de Inforay consultants was van een hoog niveau en hoger dan we gewend waren van ICT leveranciers. Ze spraken volledig onze taal en hierdoor was het prettig en snel samenwerken. Door de uitgebreide autorisatiemogelijkheden zijn nu ook substantieel minder rapportages nodig en dit scheelt weer veel werk.”
Bron: Inforay (persbericht)