Categorie | Zorginnovatie

Innovatie in de zorg: Samenwerking Amstelring Ledenservice en Dinst

Amstelring Ledenservice is als eerste zorgorganisatie in Nederland samen gaan werken met online dienstenaanbieder Dinst. Via de websites van Amstelring Ledenservice en Dinst.nl regelen mensen voortaan zélf diensten van de kapper of de klusjesman. De samenwerking is erop gericht om het voor senioren makkelijker te maken om zelfstandig thuis te wonen en om mantelzorgers te ontlasten.

Amstelring toont lef
Amstelring toont veel lef door in zee te gaan met innovatieve start-up Dinst. Amstelring Ledenservice durft hiermee haar deuren te openen en haar dienstverleners transparant, online te presenteren. Bovendien omarmt Amstelring Ledenservice met de samenwerking een nieuwe manier om ouderen thuis te benaderen. Via het online platform kunnen ouderen de dienstverleners namelijk zelf selecteren en diensten veilig boeken. Op die manier is het makkelijker langer zelfstandig thuis te blijven wonen. Bovendien draagt de online keuzesystematiek bij aan zelfredzaamheid, eigen regievoering en behoud van eigenwaarde.

Fijn langer thuis blijven wonen
Mevrouw Smit maakt gebruik van de dienstverlening via Dinst.nl. Ze is een nog zeer actieve en ondernemende vrouw. Dat ze al 80 jaar is, valt niet aan haar te zien. De dagelijkse bezigheden kosten haar alleen meer moeite, zoals naar een pedicure gaan. Via haar buurvrouw werd ze op Dinst geattendeerd. Ze zegt: “Ik vind het heel goed dat diensten aan huis worden aangeboden voor mensen die dat graag willen. Pedicure Ines Thompson is al drie keer bij mij thuis geweest. Zij is precies wat ik zocht.” Mevrouw Smit staat hier niet alleen in. Het is de wens van veel mensen om thuis te blijven wonen ondanks de gevolgen van ouderdom, een chronische ziekte of handicap.

De toekomst van de thuiszorg
De maatschappelijke trend is dat senioren thuis blijven wonen, zo veel mogelijk zaken zelf regelen en dienstverlening uit eigen zak betalen. Dat senioren niet op internet zouden zitten is een fabeltje. In 2013 zat 75% van de mensen tussen de 65 en 75 jaar al dagelijks op internet (bron: CBS 2015). Amstelring Ledenservice toont lef door de mogelijkheden van internet serieus te nemen. Doordat de markt voor particuliere diensten aan huis groeit, zocht Amstelring Ledenservice naar mogelijkheden om een brede groep mensen, online te bedienen. Dinst blijkt de juiste partner te zijn voor deze innovatieslag. Dit online platform voor betrouwbare diensten aan huis zet hoog in op betrouwbaarheid en een persoonlijke benadering. Alle dienstverleners worden persoonlijk gescreend en hebben een verklaring van goed gedrag getoond. De geselecteerde dienstverleners stellen zich persoonlijk voor in sympathieke videopresentaties op Dinst.nl. Klanten kunnen op deze manier direct zien wie ze in huis halen en dat is voor het veiligheidsgevoel van ouderen erg belangrijk. Ook andere ledenverenigingen en thuiszorgorganisaties kunnen op Dinst.nl hun diensten aanbieden. Op die manier wordt een groot assortiment diensten gebundeld, waardoor een overzichtelijk en uitgebreid palet aan thuisdiensten online beschikbaar komt.

Persbericht Dinst

Laat een reactie achter

*

Digitalezorg.nl Magazine

Blijf op de hoogte via Twitter